Salı, Ağustos 17, 2010

Biber ezmesi


Turkiye sicaklardan kavruluyor belki ama bizim buralarda soguk havalar basladi. Hergun okula giderken polar montumu giyiyorum.. 15-20 derece arasinda gidip geliyor sicaklik.. O yuzden kis hazirliklarina erken basladik bu sene :)

Hazir domates, biber de bolca taze taze bulunuyorken, sevgili Megi'cigimin genel anlatimiyla yaptigim bu biber ezmesini sizinle paylasmak istedim. Megi henuz blogda yazmamis ama bana emailde yazinca bugun dayanamadim hemen yaptim. Koca bir tepsilik malzeme vardi ama pisince sadece iki kucuk kavanoz cikti ama bize yeter :) Hem cok kolay hem cok leziz bir tarif.. Isterseniz sebzeler pistikten sonra, icine kozlenmis patlican da ekleyip ajvar tadini yakalayabilirsiniz..

Biber ezmesi ya da biber guzeli
(ismi ben uydurdum patlican guzeline atifta bulunarak)

Malzemeler
10 adet kirmizi biber (ben paprika kullandim)
1 adet kocaman bir sogan (2 adet orta boy da olur)
3-4 adet domates
6-7 dis sarimsak
1 cay bardagi zeytinyagi (yarim cay bardagi daha cok koymustum ama bence fazla oldu, siz bir cay bardagi koyun derim ben)
1.5 tatli kasigi tuz (damak tadiniza gore)
1.5 tatli kasigi pul biber (aci olmasini istemiyorsaniz eklemeseniz de olur)

Yapilisi
Tum sebzeler guzelce yikanir. Domateslerin kabuklari soyulur (bence sart degil). Domates, sogan ve biberler irice dogranir. Sarimsaklar soyulur ve butun sekilde diger sebzelere eklenir. Ustlerine tuz ve biber gezdirilir, en son zeytinyagi dokulur ve harmanlanir. Yagli kagit serilmis firin tepsisine yayilir. 250 dereceye isitilmis firinda sebzeler iyice yumusayana kadar pisirilir. Ara ara karistirilir. Sebzeler suyunu iyice salip pismeye yaklasinca, ben ustteki resistansa en yakin bolmeye getirdim tepsimi. Sonrasinda bir kismini rondodan gecirmeden kavanoza doldurdum (resimde onde sagda duran kavanoz), bir kismini da rondodan gecirdim.

Ezme seklini beyaz peynirle kahvaltilarinizda zevkle tuketebilirsiniz.. Ayrica makarna sosu da yapabilirsiniz.. Aperatif olarak (ezme olmayanindan) dilimlenmis ekmeklerin ustune surup, ustlerine peynir kirintisi dokup servis edebilirsiniz.. Ben patlican guzelini kislere de kullanmistim, cok guzel olmustu.. Bununla da basarili sonuclar alinir bence..

Afiyet olsun.

11 yorum:

megi dedi ki...

Evrencigim, ellerine saglik, cok guzel gozukuyor kavanozlar. :) Ben de robottan gecirerek deneyeyim bugunkuleri. Bir de patlican guzelini ben makarna sosu olarak da kullaniyorum.

Evren Yasa dedi ki...

Megicim, senin ellerine saglik asil bana tarifi gonderdigin icin :) optum.

handan dedi ki...

Yaa süper yaa. Ben zaten dayanamam köz olayına . 12 den vurdun beni. Bugün de patlıcan közlemiştim.Onunla idare edicem artık ama bu sene kırmızı biberli tarifinden çok yapıcam. Sabah kahvaltılarında güzel olur hemde sevdiğim bir kaç kişiye renkli kumaşlarla kapağını süsleyip hediye de ederim. Çok teşekkürler. Ellerine sağlık herşey için ve bizlerle paylaştığın için.

( Texas gezisinden resimler ne zaman koyacaksın??..)

mintinin dünyası dedi ki...

etkinlik bannerini bloğuna eklemek isteyen arkadaşlar buraya tıklayarak alabilirler...

Hobidünyam woman forum adına;

*http://edacroche.blogspot.com/ * http://papatya68.blogspot.com/

tarafından hazırlanmış olan; hobidünyam yemek etkinliğinin "5."si olan" sahur lezzetleri" etkinliğinin ev sahibeliğini,

20 AĞUSTOS 2010 - 5 EYLÜL 2010

tarihleri arasında mintininmutfagi.blogspot.com adresimde mintinin mutfağı olarak ben yapıyorum ve muhteşem lezzetlerinizle sizleri,kendi mutfağımda ağırlamak istiyorum.


***yapmanız gereken şey dilediğiniz çeşitte lezzetler hazırlayıp,kendi bloğunuzda yayınlamak ve benim bloğuma yorum bırakarak haber vermek olacak.hazır olduğunu bildirdiğiniz tariflerinizi,ben bloğunuza gelip kopyalayıp kendi bloğuma ekleyerek linkinizle birlikte yayınlayacağım.hadi herkes mübarek ayın güzelliğiyle,sahurunda hazırladığı şık tarifleri bana bildirsin.

Bu davetiyeyi ulaştırabildiğim,ulaştıramadığım herkes etkinliğimize davetlidir.davetiyeyi ulaştıramadığım aradaşlarım lütfen şimdiden kusuruma bakmasınlar...


Not: blog sahibi olmayanlar da bu etkinliğe katılabilirler.hazırladığınız sahur tariflerini,resmiyle birlikte isminizi de yazarak (pepito_life@hotmail.com) adresime yollayın,ben de yayınlayayım:)

NOT:hobidünyam etkinliklerine ev sahibeliği yapmak isteyenler

http://papatya68.blogspot.com/

adresine başvurabilirler

BİRBİRİNDEN LEZZETLİ TARİFLER YAYINLANMAYA BAŞLADI...TARİFLERİNİZİ BEKLİYORUM...

Evren Yasa dedi ki...

Handan, cok leziz oluyor bu ezme.. kesin denemelisin bence de.. Beyaz peynirle veya salamla falan kahvaltilarda cok guzel oluyor. Tavsiye ederim.

Texas fotografi yok maalesef, cunku fotograf makinami yanima almamistim tasimamak icin :( o yuzden elimde hic fotograf yok benim cektigim..

HamaratAbla dedi ki...

İftar sofralarınız için lezzetli tariflerini hazırlarken, iftar sofralarınızı süsleyen tariflerinizi bizlerle de paylaşmaya ve birbirinden değerli hediyeler kazanmaya ne dersiniz?

Çünkü biz bu Ramazan, Hamarat Abla olarak sofralarınızın lezzet ortağı MAGGI® sponsorluğunda lezzetli ve besleyici Fırında Tavuk tariflerimizi birbirimizle paylaşacağımız bir etkinlik düzenledik ve tarifleriyle bu etkinliği zenginleştirecek katılımcılara bazı hediyeler vermek istedik.

Ayrıntılar için http://www.hamaratabla.com/

Sibel dedi ki...

Evrenciğim eline sağlık. Bu tarifi deneyeceğim, kırmızı bibere bayılıyoruz. Yalnız merak ettiğim, buzdolabında ne kadar dayanırlar sence? Ona göre çok ya da az yapayım:)

Evren Yasa dedi ki...

Sibelcim, bence uzun sure dayanir, en az 3-4 ay diyorum eger hic acmazsan kavanozu. Bir de sicak sicakken doldurursan kavanozlari vakumlaniyor kapagi kapattiginda.. Hatta acarken 'klik' sesini duyuyorsun.. o durumda bence en az 3-4 ay buzdolabinda problem yasanmaz.. ama kavanozu actiginda 2-3 hafta, ondan sonra yavas yavas kuflenme olabilir. O yuzden kucuk kavanozlara yapmak daha mantikli bence.. Bu soruyu emaille de cok aldim, buraya yazmak iyi oldu, saol Sibelcigim..

Evren Yasa dedi ki...

aa burada, 1 kilo biberden yaklasik iki orta boy kavanoz cikiyor, bayagi azaliyor malzeme en sonunda :)

Adsız dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
harun dedi ki...

merhaba düğün davet ve diğer organizasyonlarınız için bize Düğün Salonu linkinden ulaşabilirsiniz