Çarşamba, Haziran 15, 2011

bir dogumgunu pastasi..


Bana yaspasta yapmak gercekten zor gelmiyor.. Ha bir kek yapmisim, ha onu biraz susleyip yaspasta haline getirmisim.. Zevk aldigim icin heralde boyle geliyor bana.. Bakalim minis kizim dunyaya geldikten sonra da ayni sekilde mutfaga zaman ayirabilecek miyim?

Bu pastayi da sevgili arkadasim Ruziye'nin yeni yasini kutlamak icin yapmistim. Aradan epey zaman gecti gerci ama ben ancak yazabiliyorum.. Buradan da yeniden mutlu yillar diliyorum kendisine..

Pastanin tarifi her zamanki gibi.. Pandispanya suradaki gibi.. Sadece olcuyu arttirarak pisirdim kalin bir pandispanya elde etmek icin (1.5 kat artirdim herseyi).. Sonra icinin kremasi da cirpilmis kremsanti ve eritilmis cikolatayi karistirarak yapildi. Cikolata miktari, cikolatayi ne kadar sevdiginize bagli ama ben yaklasik 500 ml cirpilmis krem santi icin 150 gr cikolata kullaniyorum. Cikolata miktari artikca, pastanin kremasi da daha sert hale gelir buzdolabinda bekledigi sure zarfinda. O yuzden cok fazla da eklememenizi tavsiye ederim. Icine meyve olarak da frambuaz-cilek karisimi kullandim. Sonra da suslemesi icin buzlukta bekleyen profiterol hamurlarini krema ile doldurdum. Proftiterollerun ustune de erimis cikolatanin icine biraz krema ekleyip sosunu doktum. Kenarlarina da erimis cikolatadan ucgen bantlar yaptim.. O kismi biraz amatorce oldu fotograftan da anlayacaginiz uzere..

Size de belki fikir verir diye buraya eklemek istedim.. sevgiler..

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hersey bebek gelince degisir.Ama yerini daha güzel seylere birakir..
Daha güzel pastalar yaparsiniz.
Tuba

volkancan dedi ki...

kırışıklık giderici,
gögüs büyütücü,
zayıflama hapları