Çarşamba, Haziran 22, 2011

Mavis Nehir'in Dis Bugdayindan..


Cok sevgili arkadaslarimiz Gulsah ve Omer'in biricik kizlari Nehir'cigimizin dis bugdayini yaptik gecenlerde.. Tabi pastasini ve kurabiyesini de kendimiz yaptik. Dis seklinde kurabiye kalibi bulmak cok kolay olmadi burada ama olsun, sonunda emeklerimize degdi..

Pastamizi yaparken kalip kullanmadim ben. Buyuk dikdortgen kalipta pisirdim pandispanyasini. Suradaki tarifi kullandim ama 10 yumurta ile yaptim, yani normal olcunun 2.5 kati.. Sonra da soguyunca ustune bir bicak yardimiyla dis seklini kendim cizdim ama kesmeden. Sonuctan memnun kalinca da, bicakla kenarlarini yonttum. Sonra ikiye boldum keki. Icine her zamanki kremadan (sut yerine krema ile cirpilmis krem santi) surdum, cilek ve frambuaz koydum. Ust katini yerlestirip, krema ile her tarafini sivadim. Bu asamadan sonrasini Gulsah ve Tuba ile birlikte susledik. Aslinda ben her tarafini yildiz krema sikarak kapatmak istiyordum ama kizlar gerekli gormedi. Yuzunu de, renklendirilmis marzipan ile yaptik. Yanaklari da pasta susunden..


Kurabiyeleri de pisirdikten sonra renklendirdigimiz marzipan ve pasta susleri ile dekore edip, paketledik. Hepsi bu...

Ayrica Gulsah'in ve annesinin pisirdigi dis bugdayi da cok lezizdi.. Susuz asure gibi, afiyetle yedik. Ellerinize saglik diyorum yeniden..

Temmuz ayi icinde de bir arkadasimla birlikte gelen bebeklere 'hosgeldin bebek' partisi yapmayi dusunuyoruz. Ilginc fikirleri olanlar varsa, paylasabilirse cok sevinirim..

1 yorum:

Yemek Tarifleri dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.