Cumartesi, Temmuz 16, 2011

Baska tarifle mermer kek


Daha evvel iki tane mermer kek tarifi paylasmistim sizinle.. birinin icinde tereyagi var, o yuzden belki cok cazip gelmeyebilir.. digeri de muzlu mermer kek.. harika oldugunu bilsem de gene de esim gibi pismis muzdan hoslanmayanlar olabilir.. O nedenle, surada bulup, olculerini azaltarak denedigim mermer kek tarifi geliyor..

Malzemeler
3 yumurta
1.5 kap seker (375 ml, iki su bardagindan bir parmak eksik gibi)
2 tatli kasigi vanilin
3/4 kap sut (180 ml)
3/4 kap sivi yag (180 ml)
1.5 kap un (375 ml)
2 tatli kasigi kabartma tozu, azicik tuz
2 yemek kasigi kakao
Damla cikolata

Yapilisi
3 yumurta, seker ve vanilinle cirpilir.
Sut ve yag eklenir, karistirilir.
Un, kabartma tozu ve bir cimdik tuz eklenip mikserin dusuk devrinde homojen bir karisim elde edene kadar cirpilir.
Buyukce bir baton kalip yaglanir, ya da yagli kagitla ici kaplanir. Hamurun yarisi kaliba dokulur. Kalan yarisina da kakao eklenir, karistirilir. Kaliba dokulur. Ustune damla cikolatayi serptim ben ama hamur cok akiskan oldugu icin pisme esnasinda damla cikolatalar kekin icine karisti, o yuzden bence kakaolu hamurla karistirip oyle ekleyin damla cikolatalari..

Afiyet olsun..

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Bu tarifi denedim. Cok beyenildi ve cok lezzetliydi. Tesekkur ederim.
Size saglikli gunler dilerim.
Duygu

NİRVANA dedi ki...

canım ellerine saglık...dogum oldumu acaba merak ettim...allah yardımcın olsun...

Evren Yasa dedi ki...

Dr. nirvana, hala dogurmadim kizimin gelmeye niyeti yok sanirim..

LeylaK dedi ki...

bu tarif harika, nasıl gözümden kaçmış.ellerine sağlık.


Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

vpills dedi ki...

Tarifiniz harika, ankaradan sevgiler.
tülay

yemek tarifleri dedi ki...

Başarılı bir sunum emeğinze sağlık

Aysel dedi ki...

Merhabalar, birçok tarifinizde 1,5 kap veya 170 ml tarzında ölçüler kullanmışsınız, benim malesef mutfak terazim yok ve kap olarak belirttiğiniz ölçeğin boyutları hakkında bir fikrim de yok. Rica etsem bardak hesabını nasıl yaparız bu tariflerin bizi bilgilendirir misiniz? Şimdiden çok teşekkür ederim...

Yemek Tarifleri dedi ki...

iyi bir site teşekkürler.