Pazar, Mart 22, 2015

Çikolatalı Kapkek

Uzun zamandır yeniden bir şeyler yapıp buraya post etmek istiyordum ama hayat koşturmaca ile geçiyor.. Melis doğduktan sonra nasıl geçti 3.5 yıl hiç anlamadım. 

Melis'in arkadaşı Damla'nın doğumgunu için birlikte hazırladığımız süslü kapkeklerin tarifini Yemek Yolculuğu blogundan esinlendik.. Malzemelerin eklenmesi ve hamurun çırpılmasını tamamen kızım yaptı. Sonra da birlikte üstünü kızımla süsledik. 

İşte fotograf, işte tarif..

Malzemeler:

3 yumurta
4,5 türk kahvesi fincanı toz şeker
3 türk kahvesi fincanı zeytinyağı
2 türk kahvesi fincanı yoğurt
4,5 su bardagı un
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilin
3 çorba kaşığı kakao

14 adet buyuk boy kapkek kağıtları (carrefour'dan aldım benimkileri)

Yapılışı:

Önce yumurtalarla şeker guzelce çırpılır. Sonra, yoğurt ve zeytinyağı eklenir, karıştırılır. En son da tüm kuru malzemeler; un (yarım bardağını ayırıp kıvama göre ekleyin ya da eklemeyin), kabartma tozu, vanilin, kakao eklenir ve sadece malzemeler karışına kadar düşük devirde çırpılır.  Un miktarını ben biraz kendime göre göz kararı düzenledim. Siz de kıvamına bakıp ona göre son kalan yarım bardağı ekleyip eklememeye karar verebilirsiniz.

Hepsi aynı ölçüde olması için dondurma kaşığı ile her bir kapkek kağıdına (kalıbına) 2 ölçü hamurdan koydum. 175-180 C ye ısıtılmış fırında yaklaşık 30-35 dakika pişirdim. Soğuduktan sonra da üzerini krem şanti ile süsledim. En son da file fıstıkla son dokuşunu yaptım.

Afiyet olsun.




9 yorum:

Ankara Boyacı dedi ki...

iyi bir site.

kolay yemek tarifleri dedi ki...

harika bir tarif elinize sağlık bu arada takipçinizim artık :)

Islak Kek dedi ki...

iyi bir site.

Unknown dedi ki...

Elinize sağlık güzel sayfanız benim web sitem de beklerim şeflerin mutfağı yemek tarifleri

yemek tarifleri dedi ki...

harikasınız ellerinize sağlık süper


Yemek Tarifi
Diyet Yemekleri

seolara dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
Adsız dedi ki...

kolay tariflerimizi sitemizden öğrenebilirsiniz.- http://www.oktayusta-yemektarifleri.com/

Bozovahaber dedi ki...

Harika paylaşım teşekkürler.

hazır tasarımlar dedi ki...

Gerçekten paylaşımlar hem kaliteli hemde güzel sitenizi takip ediyorum bizim sitemizde hazır tasarımlar kuran bir site www.hazirsitekur.com