Cuma, Ocak 12, 2007

Pasta yapmayi ozlemisim..


Tamamen ozlemden kaynaklanan bir pasta bu.. Mutlu etmek icin kendimi, yaptigim bir pasta.. Sade ama sik bence yeterince.. Benim cok hosuma gidiyor goruntu olarak suslu pastalar ama o kadar sabirli degilim maalesef.. daha cabuk olsun bitsin istiyorum elimdeki is.. O yuzden boyle bir sey cikti ortaya..

Pastaci Burcu'nun pandispanya tariflerinden birini (Siyah Gunes Pastasi) kullandim. Ama cay fincani tam olarak ne bilemedigim icin bizim turk kahvesi fincani kullanarak yaptim pastanin kekini.. Lezzetli ama biraz sert bir pandispanya oldu.. Sanirim olcunun yanlisligindan.. Neyse pastanin icine kullanmadan once sutle islattim bu nedenle.. Aslinda hacimsel olarak vermek daha iyi oluyor cunku o zaman herkes elindeki kaba gore kac fincan kac su bardagi ayarlayabiliyor ama ben de her zaman yapamiyorum bunu maalesef..


Pandispanyayi yaptiktan sonra 3'e ayirdim. Bir poset krem santi yaptim, 200 ml cig sut kremasini da 1 yemek kasigi pudra sekeri ile cirparak krema haline getirdim. Ilk kata krem santiyi surdum, ustune marketten konserve seklinde aldigim visneleri koydum (aslinda kirazlar sanirim ne tat var ne birsey hayalimdeki bu degildi dogrusu). Ikinci kata da kremanin bir kismini surdum, ustune 50 gr kadar bitter cikolata rendeleyip bu kata yerlestirdim. En son kati da yerlestirip kalan kremayi pastanin disina sivadim. 50 gr cikolatayi 50 ml cig krema ile mikrodalgada eritip ilittiktan sonra pastanin ustune doktum. Cok az bir iki parca beyaz cikolatayi da bir cay kasigi cig krema ile yine eritip, pastanin ustune spiraller cizdim, sonra kurdanla bir ice bir disa olacak sekilde cizikler attim, buzdolabinda soguttum..

Bunlar da ablamin bana hediyeleri, sabirsizlikla elimdeki kitabi bitirmeye calisiyorum. Bu arada Beyaz Unsuz Sekersiz Hamur Isleri'nde Sibelin de bir tarifini gordum, cok mutlu oldum cok sevindim :) Kitapta cok guzel bilgiler var, onlari da sizlerle paylasmayi dusunuyorum..

6 yorum:

Bocuruk dedi ki...

Sevgili Evren,
Ballı çörek kafeteryasını ben de kızıma almıştım okudu ve arkadaki tarifi birlikte yaptık. Çok da güzel oldu. Sayfamda da yayınladım bakmak istersen. Kızım da kendi sayfasında kitapla ilgili düşüncelerini yazdı. Pastan da çok güzel görünüyor. Ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

merhaba,

ne şahane bir pasta olmuş bu böyle elinize sağlık ... Ben sizin adresinizi kaybetmişim ... Bugün sizin siteyi görünce çocuk gibi mutlu oldum ...

sevgilerimi gönderiyorum ..

limoncicegi dedi ki...

Ellerine saglık Evren, haftasonu için güzel bir pasta olmuş. Ben de tam kış modunda kaldım. Kış uykusuna yatanlardan geliyorum galiba :)) Afiyet olsun

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık Evrencim, pasta
çok güzel görünüyor.:)
Bende senin gibi pasta yaparken hep aceleci davranıyorum, sonrada pişman oluyorum, ama bundan sonra acele etmeyeceğim:)
www.blogcu.com/pembeli

Yesim dedi ki...

Evrencim selam, sen de güzel bir tatil yapmışsın çok fazla tarif eklememişsin ama bu son pastayla tekrar mutfağa girdin galiba :) Ellerine sağlık, ben de tr den gelirken bir sürü dergiler aldım bi ara bakarız onlara da :) Bu arada teyze de oldum, sayfama gel de guzel yeğenimi gör :)
Selamlar...

Evren Yasa dedi ki...

Bocuruk, ben henuz inceleme firsati bulamadim sadece beyaz unsuz sekersiz tariflere baktim cok hos tarifler vardi. yakind auygulamaya gecerim :)

zerrin-miss siteyi yeniden bulmana cok sevindim, takip etmen de cok hos.. her zaman beklerim :)

limoncicegi sorma ben de bu aralar hicbirsey yapamiyorum blog icin aslinda bir silkelenip kendimize gelmemiz lazim ama genel bir durgunluk var sanki bloglarda..

Pembeli, pastayi begenmene sevindim. benim sabrim hic yok boyle konularda hayretle izliyorum pastacinin burcunun bloglarini.. ne sabir, ne zaman.. ben hayatta yapamam ama onlari da takdir ediyorum..

yesimcim, cok fazla birsey ekleyemiyorum sinavlar, falan filan.. hersey bu ara biraz karisti yetismeye calisiyorum.. yigenin masallah masallah nazar degmesin..