Salı, Ocak 09, 2007

Birbiri ile alakasiz seyler..

(Atina)

Bence akademisyen olmanin cok fazla avanatajlari var.. Tabi zorluklari da inkar edilemez.. Esim de ben de Belcika'da doktora yapiyoruz. Hem Belcika'da oldugumuz icin hem de yaptigimiz islerle ilgili konferans takip ettigimiz, ve yaptiklarimizi sunmak icin konferanslara katildigimiz icin fazlasiyla gezme sansimiz da oluyor.. Bu sene Mart ayinda sezonu acacagiz.. Esimin Atina'da katilacagi konferansin ardindan ben de buradan Atina'ya ucuyorum, sonra 3-4 gun Atina'da zaman gecirecegiz birlikte.. Bu ilk etapta kesinlesen planimiz. Biletlerimizi aldik, cok heyecanlandim.. Her ne kadar Avrupa benim icin en ilginc, en gezilesi bir kita olmasa da yeni yerler kesfetmek, yeni kulturler tanimak gercekten beni cok ceken bir sey.. Her gidilen yerde yenilen yemekler, insanlarin davranislari, sehir planlari o kadar farkli ki.. Insanligin ulastigi bu medeniyet seviyesinin zenginligine hayran olmamak mumkun degil.. Atina da bence ilginc olacak.. Cok merak ettigim Yunan halkini yakindan gozlemlemek de degisik bir tecrube olacaktir eminim ki.. aslinda az cok bize cok benzediklerini biliyorum.. Nedense kurslarda falan karsilastigim Yunanlilarla hep sicak yakin bir iliskim olmustur.. Kan cekiyor sanirim :) sonucta yuzyillarca ayni topraklarda yasamisiz, ortak bir tarih gecmisimiz var..

Atina'nin ardindan da benim Cesme'de bir konferansim var yazin.. Boylece Turkiye tatilimizi de onunla birlestirmeyi dusunuyoruz, iki defa git gel olmasin diye bana.. Tolga ondan once Isvec'e gidecek 3 haftaligina.. Eger benim dersler, buradaki isler izin verirse mutlaka birkac gunlugune de olsa gidip Stokholm'u da gormek istiyorum.. Ne cok sey yapmak istiyorum aslinda.. Haziran'a kadar olan planlar boyle.. Bakalim ondan sonra neler olacak..

(Stockholm)

Bu arada dun aksam yeni bir kursa basladim, haftada 1 saat sadece. Bel bolgesinindeki sirt kaslarini guclendirmek icin egzersizlerin yapildigi bir kurs. Bir nevi fizik terapi.. Benim kucuklugumden beri suregelen bir bel agrim vardir herkes tarafindan bilinen.. O yuzden cok gec olmadan onlem almak lazim diye dusundum.. Malum daha coluk cocuk yapacagiz.. Simdiden kendimize iyi bakalim degil mi? Kurs gercekten guzeldi ama.. 1 saat nasil gecti hic anlamadim. Tamamen bel cevresini zorluyor sadece ama.. Aslinda farkinda olmadan ne denli yanlis oturup, yanlis yatip, yanlis yattigimiz yerden kalktigimizi gosterdi hocamiz.. bir de belli hareketler verdi hergun yapmamiz icin.. Kursun flamanca olmasi da baska bir artisi.. Artik yaptigim veya katildigim etkinliklerin flamanca olmasina dikkat ediyorum, zira gelistirmek icin surekli konusulan yerlerde bulunmak lazim..

(dik oturmak cok onemli, kambur oturmak beli fazlasiyla zorluyor-aklinizda olsun..her zaman kafanizin ustunde bir ip varmis da biri yukari dogru cekiyormus gibi oturun dedi hocamiz..)


Ablamlar cok guzel vakit gecirdik burada.. Gercekten cok ozlemisim. Simdi buyuk bir bosluk oldu tabi. 2 haftadan fazla bir sure hep dort kisiydik, simdi yeniden kadro 2 kisiye dustu :) Guzel yerler gezdik ama havanin soguk olmasi bazen zorladi bizi. Ozellikle berlin cok soguktu. Belcika'ya gelince hava isindi resmen :) Bir de yollar aydinlandi. Almanya'nin otobanlari tamamen karanlik, hic isik yok. tek bir yerde bile yok. Biz de donerken bir kuzenimize ugradigimiz icin cok gec saatte yola ciktik. Korkumdan uyuyamadim, surekli gozum yoldaydi.. Guzelim otobanlarda 80 km/saat ile gelebildik. Uzun farlar bile yetersizdi.. Belcika'ya girdiginizi zaten aydinlanan yolllardan anlamak mumkun.. Zaten ucaktan baktiginizda tum yollari gece gorebiliyorsunuz belcika ustunde.. Ikinci dunya savasindan tazminat olarak yollarin isiklandirilmasinda kullanilan elektrigi almanlardan kazanmislar belcikler.. Sanirim bu durumu acikliyor.. Ama kisa bir sure once suresi dolmus sanirim, simdi kendileri oduyorlar.. Bir de baska ilginc bir nokta da yollarin gece 3ten sonra isiklari kapatiliyor.. Tabi yollarda da o saatten sonra da pek arac olmuyor..

(Berlin duvarindan kalintilar)

Neyse bugun boyle yazayim istedim biraz. Bu aralar yeni seyler deneyemiyorum, zira cok yogunum.. islerimi yetistirmeye calisiyorum.. ama umarim yakin zamanda guzel tariflerle aranizda olurum..

7 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,sayfanıza ilk kez geldim ve gezi yazınızı ilgiyle okudum.bende gezme meraklısı olduğumdan ülkelere ait yazdığınız detaylar ilgimi çekti.yaşadığımız gezdiğiniz yerleri paylaşmaya devam ederseniz sevinirim.sevgiyle,türkan

incikboncuk dedi ki...

vaay bu sene leyleği havada görmüşsünüz. Çok güzel bir yılbaşı tatili olmuş. Umarım 2007 yılındaki diğer gezilerin de bu keyifli geçer. fotolarını heyecanla bekliyoruz.

Bu arada leylek nerde? Ah bi de ben görsem bu sene :)))

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Evren'ciğim,
Öncelikle yeni yılınızı kutlayıp tüm güzelliklerin sizlerle olmasını diliyorum canım..
Ne güzel ablanların sizlerle olması güzel seyahatleriniz ve hoşça geçirilen vakitler ,okurken bende çok mutlu oldum senin adına.
Burda en zor şey ayrılıkların olması,olsun güzel ayrılıklar olsun canım yine bir araya gelip güzel şeyler yaparsınız.
Atina'ya gideceğini yazmışsın çok güzel..Yemek kültürlerinin bizimki ile çok örtüştüğünü hemen göreceksin.Yunanlılar aslında sıcak insanlardır..Benimde Yunanlı arkadaşlarım vardı onlardan bilirim.
Bazı töreleri değişiktir..Mesela kızlarrını evlendirirken mutlaka mutlaka ev veya arsa verirler.Buranın tam tersi tatlım.
Hatta ben bunu duyunca çevremde ki erkek arkadaşlara çok takılmıştım..
Şimdi o eski matrak günleri hatırladım.
Şimdiden sana ve eşine başarılar diliyorum canım..
Herşey gönlünüzce olsun..Bana yapmış olduğun nazik davetin içinde çookkk teşekkürler..Sevgiyle kalın.

Unknown dedi ki...

Evren'ciğim, Bu tempo içinde bir de bir blog devam ettiriyorsun ya bravo!
Herkes alıştığı yeri arıyor aslında değil mi?
Biz de eşimle Atina'ya ve çevresine birkaç kez gitmiştik. Hem yemekleri hem de insanlarını hiç yadırgamadık. Souflaki yemeği unutmayın sakın. Sevgiler, Pınar

Evren Yasa dedi ki...

sevgili turkan, gezi yazilari her zaman bana da ilginc geliyor.. begennmene sevindim :)

Incik boncuk, dedigin dogru cok leylek gordum sonbaharda ama hicbiri ucmuyordu :) bizim okula yakin bir park var; orada leylek gormek cok olasi, gel beklerim :)

Damak tadi, ne guzel yazmissin uzun uzun.. yunan lokantalarinda ben de cok yemek yedim kanada'da turk yemegi niyetine.. yemeklerin isimleri bile cok benziyor.. keftedes mesela kofte demek :)

Pinarcim, eskiden her gun yazardim bloga bu aralar maalesef yazamiyorum kendimi de kotu hissediyorum dogrusu.. ozellikle de yeni birseyler pisirip buraya yazamadigim icin uzuluyorum ben de kendimden birseyler yazayim istedim.. Bazen de sanki bloglari okuyan kisiler icin sadece yemek tarifleri okumak cok entresan gelmiyormus gibi geliyor.. bu konuda da yazmayi dusunuyorum bir ara :) souflakiyi biliyorum, denerim saolasin hatirlattigin icin..

limoncicegi dedi ki...

Evren leyleği hava da görmüş sanırım :)) Umarım istediğin gibi güzel güzel gezersiniz. Ben böyle çok gezmelerde bir bavulun aslında nasıl yettiğini görüp hep şaşırmışımdır. Gerçi son durak türkiye ise bir bavul ile geri dönülmez :))
Bol bol foto gönderirsin değil mi ?

Bu arada bu olayın adı nedir ? Belki buralarda da başlamışlardır ?

Evren Yasa dedi ki...

Limoncicegi, tesekkurler guzel dileklerin icin dedigin gibi turkiyeden donerken asla bir bavul yeterli olmuyor esim de cok sikayetci bundan ama onun disinda birkac gunlugune gittigim her yere sirt cantasi ile giderim ben sirf bavul beklememek icin havaalanlarinda.. gittigiö yerde biran once disari cikmak onemlidir benim icin. bilmem gerek var mi soylememe ama cok sabirsizim :) hangi olayin adini sordugundan tam emin degilim, ama bel bolgesini guclendirmek icin gittigim egzersizleri soruyorsan back-in-action bizimkinin adi. mutlaka turkiyede de vardir kanimca.